BOON SCHREEF “HET BESTE BOEK”

maart 12, 2007

lpb-2.jpg

( Portret Louis Paul Boon door Serge Baeken)

Beste,

Ik weet nauwelijks hoe je een petitie moet opstellen. Ik kan er niet eens een foto bij plaatsen. (Anders krijgt een mens ook hiermee weer miserie.) Toch ben ik zo vrij een poging te lanceren om het werk van Louis Paul Boon onder de aandacht te houden. In het bijzonder hoop ik dat er weer meer blikken gericht zullen zijn op “De Kapellekensbaan” . Met deze roman schreef Louis Paul Boon het beste Nederlandstalige boek aller tijden. Om deze stelling kracht bij te zetten heb ik een on-line petitie gelanceerd. Iedereen die het met me eens is kan de petitie ondertekenen:

http://www.gopetition.com/online/11456.html

Met vriendelijke groet,

Didi de Paris

17 Reacties to “BOON SCHREEF “HET BESTE BOEK””

  1. dora Says:

    ’t Lukt mij niet om de “Kapellekensbaan” te doen.
    ’t Is den eerste keer dat ik dit meemaak in mijn leven.
    Ben al altijd welkom geweest in eenders welk “kapelleke”
    Of is die Perona SB weer bezig met saboteren, ja?
    Oom Didi, gooit die er dan maar vlug af!

  2. stellabystarlight Says:

    Lancering geslaagd!

  3. stellabystarlight Says:

    Nou, ik heb de petitie on-line kunnen ondertekenen!

  4. didideparis Says:

    Prachtig! (Wat ben ik toch een Saaiberkluns)

  5. Els Says:

    Dat komt in orde, zenne. Al heb ik nog wel meer ‘beste boeken’ in mijn achterhood, ik heb toch aan de Kapellekensbaan een 10 voor mondelinge boekbespreking te danken in een ver verleden, en Boon is wél de grootste Vlaamse schrijver wat betreft eerlijkheid, engagement, enz.. Bovendien, ik was nog nooit in het geheel fictieve Macondo, maar de Kapellekensbaan heb ik al vele malen bewandeld..

  6. dora Says:

    @didi
    zo’n ‘kluns’ vind ik jou nu ook weer niet op dit terrein, zenne!
    ’t Is je toch maar mooi gelukt om op zo’n korte tijd al zoveel handtekeningen te versieren én dat op een maandag nog wel!
    Zelfs de boskaboutertjes steken een hand(tekeningetje) toe 🙂
    Ikzelf ga eerst dat boek eens lezen en beslis dan pas of ik er mijn handtekenig ook bij plaats. 🙂 Want, zoals je weet, wil ik eerst alles -ook de kleine lettertjes- nog eens grondig na lezen vooraleer ik iets teken of mij tot iets verbind, hé!

  7. pvc Says:

    @dora: leuk dat je een internetpetitie als een “verbintenis” ziet.

  8. Els Says:

    Dora, ge moet daar niet voor sukkelen ze. Voor Boon mag je dat doen met een geweten zo rustig als twee soezende hamsters.

  9. Els Says:

    En aan de Belgen;ja santé, meer Nederlanders die getekend hebben tot nu toe! En dat voor een schrijver van Aalst!

  10. Eve Says:

    En, hoe is het met de petitie vandaag? Controle!

  11. Alcyon Says:

    Ik kan moeilijk tekenen als ik het nog niet gelezen heb he… Is het echt zo’n goed boek?

  12. didideparis Says:

    Beste, het is natuurlijk altijd onnozel iets te klasseren als het beste, maar neem het van me aan dat dit een zeer goed boek is.


  13. Boon schreef niet het beste boek maar Kader schreef natuurlijk OOK niet het één na beste boek… WAANZIN!


  14. Mon Cher Literauuraire, Uiteraard zouden uitlatingen zoals “Dit is het beste boek aller tijden” niet misstaan in “Lof der Zotheid”. Evenmin is het bij benadering te zeggen wat nu de beste film, of het beste muziekalbum is… Laat ons hopen dat zes miljard mensen niet dezelfde smaakpapillen hebben. Wellicht vergeeft u mij mijn schamele poging tot boutade tegen het neo-liberaal-dada-circus.

  15. didideparis Says:

    Mersiekes! (Enne, heu… Het is nooit verboden andere ajuinen aan hun roots te herinneren.)


Plaats een reactie