EEN VRIENDSCHAP IN 7 SONGS (4)

januari 12, 2016

Het volgende drama deed zich voor aan de Katholieke universiteit van het onooglijk stadje L… Ik weiger me zijn naam te herinneren. Mijn geheugen is opstandig. The Mad professor had zich helemaal op Willem Reich geworpen. De sex-politics. (Wij hadden dezelfde hobbies.) Sex-politics vonden we ook in de songs van The Doors… Tien jaar later verdedigde The Mad Professor met evenveel vuur het fascisme. Waarschijnlijk ene geval van penopauze… Nog eens enkele tientallen jaren later heb  ik me voorgenomen meer mensen met de voornaam aan te spreken… Omdat er vandaag teveel mensen zoals The Mad Professor zijn. Ik zal hen aanspreken met de voornaam, de meneer in de night shop en  vooral de mensen die ik hier al jaren ken en  die door omstandigheden gedwongen zijn onder een valse naam te leven.

Geef een reactie

