EEN VRIENDSCHAP IN 7 SONGS (1)

januari 9, 2016

Mijn goede vriend die ik al sinds de jaren zeventig ken poste onderstaand lied op FB en nodigde mij uit zeven dagen na elkaar 7 favoriete songs te posten.

Ik kende dit nummer alleen in de versie van K3. Als collega oude anarchist en columnist in De Streekkrant Leuven​ neem ik graag de fakkel over van mijn goede vriend Luc Vanheerentals​ en ook in het kielzog van mijn Tweede-Beste-Vriend-Ooit Joost Van Damme​. Mijn aangeboren luiheid gebiedt mij echter, in bovenste beste traditie van het cadavre exquis, voort te borduren op het werk van anderen. Daarom begin ik mijn Journaal van de Weemoed met Léo Ferré​, maar die zich toont van een heel andere kant.

Geef een reactie

