SCHOOL’S OUT

september 1, 2015
Met mijn aangeboren talent voor oppositioneel opstandigheidsgedrag moet ik zeggen: Ik ging graag naar school, maar ze hadden niet graag dat ‘k kwam… Zelden heb ik een lied met meer enthousiasme mee gezongen, gebruld, gebrald, gescandeerd, geluchtgitaard, en wat nog allemaal, dan Alice Cooper zijn School’s out now for ever. Al geef ik grif toen dat Rock’n’Roll Highschool van The Ramones er bij mij ook altijd vlotjes inging – beter dan leerstof. Kinderen, let op! Ik mag u ook niet ontzeggen, de oer-punk song aller tijden, de Internationale Hymne van de Blackboard Jungle Rebellenclub: Hura die Schule brennt van Peter Alexander. Uit 1969 (het door Serge Gainsbourg zo treffend bezongen jaar).

Geef een reactie

