Bijzonder fier ben ik

november 8, 2014

Bijzonder fier ben ik dat ik deelgenomen heb aan een betoging, de grootste sinds jaren, waaraan minstens 120.000 mensen deelnamen. Het aantal deelnemers was niet echt te tellen. Het verbaast al lang niemand meer dat de beeldvorming in de media er op gericht is, elke sociale actie zoveel mogelijk in een slecht daglicht te stellen. Ridiculiseren, minimaliseren, criminaliseren… Zo wordt er omgegaan met actievoerders. Van de rellen heb ik niets gezien. De geweldenaars -een absolute minderheid -zullen een bont gezelschap geweest zijn van hier en daar inderdaad mensen die teveel gedronken hadden (en die al een tijd terecht behoorlijk boos zijn!), aangevuld met wat straatboefjes – zonder hen te willen vergoelijken wil ik erop wijzen dat ook dit diepere maatschappelijke oorzaken heeft – en dan nog enkele extreem-rechtse lapzwansen. Om te zeggen dat die laatsten de boel domineerden is echt een brug te ver. Zo meet je hen het belang aan dat ze zichzelf graag toedichten. Voor mij gaat de strijd gewoon door. Elke dag. Tot mijn laatste snik.

 

2 Reacties to “Bijzonder fier ben ik”

  1. Blogbaas Says:

    Ik was er ook, en als volgende keer iedereen die er was nog een vriend of vriendin meebrengt wordt de boodschap misschien nog wat duidelijker.


Geef een reactie

