THE MAN WHO FELL TO EARTH

augustus 15, 2012

FB-woensdag 15 augustus ’12 was het (volgens de Maya-zeur-kalender)… Ik werd wakker. Een briesje streelde de huid. Zout hing in de grijze lucht. Blauwgroene gedachten als wuivende algen dreigden de dag te overspoelen. De hemel was ondertussen al tienduizend keer van kleur veranderd. De dag knakte open als een bloem. Het volgend moment in deze slide-show was de hemel staalblauw, gefotoshoped… Ik voelde hoe mijn lichaam gestaald door de zon langzaam weer tot leven geroepen werd, in het kustplaatsje. Meeuwen schreeuwden. Rulle voetstappen op de dijk zetten zich in beweging. De pier kraakte. Ik was 100% wakker. De dag dreigde snikheet te zullen worden. Ik lag poedelnaakt op een stootkar. Op een berg ijs.

Geef een reactie

