GISTEROCHTEND, TOEN IK UIT DE WINKEL KWAM…

augustus 13, 2012

Gisteren was een zondag en de zon scheen toen ik langs de automatische schuifdeur buiten kwam, op mijn fiets sprong en besefte dat het winkeltje vals was. In een flits zag ik een draak met zeven koppen: een multinatinal die buurtwinkeltjes imiteert. Nauwelijks honderd meter verder, het tandwiel had nog niet zo verschrikkelijk vele toeren gedraaid, besefte ik dat de boompjes –langs beide kanten van de weg – niet echt zijn. T.t.z. ze zijn er -oh, vermoedelijk wel – maar ze dienen om parkeerplaatsen van elkaar te scheiden en om de indruk te wekken dat de straat, een drukke straat is, en helemaal groen…

Geef een reactie

