DO YOU LOVE ME?

mei 7, 2012

Het nummer was ons op het lijf geschreven. De titel de vraag die mij steeds overviel. In elke balzaal, op elke kermis, in elke spiegeltent, overal, in de rups, of in de botsautootjes, in elke jeugdclub, op elke fuif, op elke thé dansant, in elk keldercafé, in elke cinema, in elk dorp, sloot ik mijn ogen, en daar was de vraag: do you love me? Een hit in 1973. Van Sharif Dean. Een one-hit wonder uit Brussel. Sharafeddinne Kharroubi was een Algerijnse gast die letterkunde en filosofie studeerde, klonk en zag eruit als Tom Jones, had met “Do you love me” een dijk van een hit, toen aan vele dancings nog bordjes hingen waarop te lezen stond “Interdit aux Nord-Africains”. Op het vinyl werd Sharif Dean begeleid door een Jane Birkin-stemmetje, een engel gelijk… YouTube bestond nog niet, en we hadden veel minder last van de bron van constante beeldvervuilign die men vandaag omschrijft als “televisie”. Men kan zich afvragen of dit filmpje een clip is? Een kleine man danst met een grote vrouw. De vrouw draagt op haar borst een bloem. Het mannetje, door de bloem gestoord, vreet de bloem op. Lachbuien zijn nefast voor erecties. Kijk mij nu toch eens wat een spuuglelijk truitje draagt dit bloedmooie kind. Tranen met tuiten moet ik bij dit alles huilen.

Geef een reactie

