BERICHT AAN DE BEVUILKING

april 6, 2012

Goede Vrijdag en het jaar was 1300
als mijn bankkaart, mijn paspoort en ik
op het midden van onze levensweg
ontwaakten in een duister woud.

Omdat ik van de rechte weg was afgedwaald,
zei Fibonacci, de autobuschauffeur.
Dit was het eindstation. En ik voelde mij
een GAS*-boete op twee pootjes.

* GAS= staat voor Gemeentelijke Administratieve Sanctie. In Victor Klemperer zijn LTI, lees je dat elke dictatuur gebruik maakt van verhullend taalgebruik en afkortingen.

Geef een reactie

