4 UNLUCKY GIRLS

januari 13, 2012

De schrik sloeg mij om het hart toen ik vanochtend (in alle vroegte) de kippenren naderde. Er heerste een drukte van belang. Zaten ze met een ei? Of zijn ze gewoon mondiger geworden, en dus lastig? Hadden we hier te maken hadden met “bendevorming bij nacht”. Mijn vier gevederde vriendjes, hadden in elk geval eigen-”handig” het binnenpoortje van hun slaapvertrekken naar beneden gegooid. Hun snavel roerde zich. Het oproer kraaide. Ze hadden het over Paul Magnette. Wie? Vroeg ik. Ze legden mij uit dat de brave man minister was en dat hij uitgehaald had naar de Europese Commissie. Iedereen pikt graag een graantje mee, maar er zijn grenzen, ook aan Europa. Magnette zou gezegd hebben dat de Europese Commissie zich gedraagt als één grote roversbende, en dat als we niet oppassen straks alle schatkisten leeg zijn. Ik moest er even bij zitten. Oorverdovend werd het gekakel. Had de man gehandeld als een kip zonder kop? Of was het slechts loos gekakel bij het leggen van een windei? Ach, verzuchtte Alexandra (dat is onze rosse kip): weet je wat wij nodig hebben? …
De stilte was om te snijden…
Wat wij nodig hebben is een Waalse haan.

Geef een reactie

