LIVE NATION

november 29, 2011

Natuurlijk ben ik een zeur. Natuurlijk ben ik een ouwe zeur. Natuurlijk zou ik liegen als ik zeg dat ik nooit plezier beleefd heb aan Rock Werchter. Natuurlijk heb ik genoten toen ik er kwam en het nog niet eens Rock Werchter heette. Natuurlijk was ik jaar na jaar er getuige van hoe dit uit de hand gelopen Chirofuifje, uitgroeide , als de jaarringen in een boom, tot een van de grootste festivals van Europa. Natuurlijk heb ik genoten toen daar op de tweede editie Talking Heads op een meter van mij stonden op een podium nauwelijks een halve meter hoog. Natuurlijk heb ik genoten toen ik in 2005 vlak na elkaar eerst de overheerlijke pokkeherrie The Kills leerde kennen, en vlak daarna de louche decadentie van The Dresden Dolls. Natuurlijk ben ik een groene jongen. Natuurlijk ben ik een watermeloen: groen van buiten, rood van binnen. Natuurlijk ken ik Herman Schueremans. Natuurlijk ken ik Clear Channel. Natuurlijk ken ik Live Nation. Natuurlijk is Rock Werchter voor mij geen onbekend terrein. Natuurlijk vind ik het niet nodig dat het festivalterrein zou uitgebreid worden.waarvoor er een stukje bos moet verdwijnen. Een stuk bos dat verdwijnt voor een popfestival, hallo? Waar is de rock? Waar is de roll? Waar de subversie? Natuurlijk ben ik zo’n typische groene zeikerd, met het eeuwig opgestoken vingertje: mijn middenvinger. Natuurlijk begrijp ik dat men het rock´n´rollcircus in Werchter wil houden. Natuurlijk weet ik dat niemand in Werchter een windje durft te laten uit schrik dat de hele santeboetiek definitief opkrast. Natuurlijk blijf ik mij verzetten tegen de uitbreiding van dat festivalterrein, of kampeerterrein, whatever. Ik ben een lastige klant, ik ben slechts tevreden als de rock weer rebels wordt en Werchter zijn landelijk karakter behouden blijft. Ik zal pas tgevreden zijn als er straks enkele jongens en meisjes gebruik maken van d egrote symboolwaarde die zo’n rockfestival heeft en in de bomen klimmen en er net zo lang in blijven zitten tot ze de garantie hebben dat er geen uitbreiding van wat dan ook komt. Laat Honderd Bloemen Bloeien!

Geef een reactie

