(THUNDER-FUSION-MAYA-MAN)²

oktober 7, 2008

Mijn leven verloopt als de ballistische koers van een drietrapsraket. Ik, (Thunder-Fusion–Maya-Man)², ben raket en vogel in één. Niets minder dan een aërodynamische minotaurus ben ik!

Ik strijk over mijn veren. In mijn vleugel (spanwijdte 2,5 m), uit lichte en sterke koolstofvezel, zitten de tanks en het valscherm. In mijn harnas zitten een parachute en een reserveparachute. Mijn harnas is mijn pantser.

Als de situatie het vereist gooi ik mijn vleugel af. In Darwinistische versnelling. Onmiddellijk slaan de motoren af. Het valscherm opent, met een plofje, als een bloem – evolutionaire evidentie. De vleugel zweeft dan als de helikoptertjes van de lindeboom veilig naar de grond. Maakt een zachte landing. Het is geen vleugel van een goudhaantje, het is een intelligente vleugel. De vleugel maakt geen slachtoffers. Ik ben Icarus, de verbeterde. Icarus versie 2.0.

Ik vlieg omhoog, rechtstreeks omhoog, een straalverbinding met de hemel, zoals James Bond in Thunderball (1965). En voor iemand mijn verschijning verwart met een creatie van Panamarenko, vult, als een gas, dezelfde gedachte de hoofden van Joe, Didi en Dirk. De hoofden stuiteren, als tekstballonnen. Elk beseft uitgegroeid te zijn tot een fabeldier, Argus gelijk, opgebouwd uit ontelbare televisiebeelden. En dan houden de gedachten gezamelijk halt bij aflev. 7  van Ripcord, een televisiereeks uit 1961.

 

Geef een reactie

